Informacja o pracy Powiatowego Rzecznika Konsumentów
Szanowni Konsumenci - mieszkańcy Powiatu Nakielskiego !
Powiatowy Rzecznik Konsumentów przy Starostwie Powiatowym w Nakle nad Notecią, ulica Dąbrowskiego 54, uprzejmie informuje o możliwości uzyskania pomocy w zakresie:
- bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej o ochronie interesów konsumentów,
występowania do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
prowadzenia działań edukacyjnych skierowanych do konsumentów,
- wytaczania powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów. Wszystkie działania podejmowane przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów w wyżej określonych sprawach są bezpłatne.
Najczęściej podejmowane przez rzecznika sprawy dotyczą sposobu reklamowania towarów takich, jak: obuwie, odzież, sprzęt AGD i RTV, sprzęt komputerowy, telefony, stolarka budowlana, na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 roku - o prawach konsumenta (Dz.U. 2023, 2759 t. j. ze zm.), jak również problemów wynikających z zawartych przez konsumentów umów sprzedaży konsumenckiej, zlecenia i o dzieło, ubezpieczenia, z operatorami telefonicznymi, o usługi turystyczne, finansowych i. t. p.
Rzecznik urzęduje w Starostwie Powiatowym w Nakle nad Notecią, przy ulicy Dąbrowskiego 54, w każdy poniedziałek i środę w godzinach od 7.00 – 15.00 oraz piątek w godzinach od 7.00–11.00.
Możliwy jest kontakt telefoniczny pod numerem telefonu 52-386-66-35, a także drogą elektroniczną na adres: prk@powiat-nakielski.pl .
Z poważaniem
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Urszula Tracz