Gmina Kcynia
Powróć do: Zdrowie

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Informacja dla mieszkańców Powiatu Nakielskiego Powiatowy Rzecznik Konsumentów przy Starostwie Powiatowym w Nakle nad Notecią, ulica Dąbrowskiego 54, informuje o możliwości uzyskania pomocy prawnej w zakresie:

1. bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej o ochronie interesów konsumentów,

2. występowania do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,

3. prowadzenia działań edukacyjnych skierowanych do konsumentów,

4. wytaczania powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

Działania podejmowane przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów w wyżej określonych sprawach są bezpłatne. Najczęściej podejmowane sprawy dotyczą sposobu reklamowania towarów takich, jak: obuwie, odzież, sprzęt AGD , RTV, komputerowy, stolarka budowlana i inne, na postawie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2002 r., Nr 141, poz. 1176 ze zm.), jak również problemów związanych z umowami sprzedaży konsumenckiej, umowami zawartymi poza siedzibą firmy i na odległość, umowami ubezpieczenia, umowami z operatorami telekomunikacyjnymi, umowami o usługi turystyczne, umowami kredytu bankowego, umowami pożyczki z para bankami i. t. p.

Rzecznik urzęduje w Starostwie Powiatowym w Nakle nad Notecią w każdy poniedziałek i czwartek w godzinach od 7.00 - 15.00 oraz piątek w godzinach od 7.30 -11.30, pokój nr 32, III piętro. Możliwy jest także kontakt telefoniczny pod numerem telefonu 52-386-66-35, względnie drogą elektroniczną na - prk@powiat-nakielski.pl.