Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej
Sobota, 12 lipca 2025
Imieniny: Jan, Wera, Brunon
pochmurno
17°C

REKRUTACJA do Programu „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2025 - Opieka na odległość

Ocena 0/5

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kcyni informuje o prowadzonej rekrutacji do udziału w Programie Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej – „Korpus Wsparcia Seniorów” – na rok 2025 (Moduł II)

Cel Programu:

Celem programu jest zapewnienie możliwości bezpiecznego funkcjonowania seniorów w ich miejscu zamieszkania oraz poprawa bezpieczeństwa oraz możliwości samodzielnego funkcjonowania w miejscu zamieszkania dla 30 osób starszych przez zwiększenie dostępu do tzw. „opieki na odległość”.

Adresaci Programu:

30 mieszkańców Gminy Kcynia - seniorów, w wieku 60 lat i więcej.

Opis Programu: 

„Opieka na odległość” jest nowoczesną formą sprawowania opieki nad osobami starszymi, chorymi, po przebytych zabiegach medycznych, z niepełnosprawnościami, którzy czasowo lub na stałe wymagają wsparcia w codziennym funkcjonowaniu.

To idealne rozwiązanie, szczególnie dla osób samotnych, zarówno tych, które nie potrzebują usług całodobowych i nie korzystają na co dzień z usług opiekuńczych czy specjalistycznych usług opiekuńczych, jak i tych objętych wsparciem w postaci usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług opiekuńczych, u których nieprzewidywalność zmiany stanu zdrowia uzasadnia stałe monitorowanie w celu jak najszybszej reakcji, powiadomienia właściwych służb i udzielenia możliwe najszybciej pomocy, w tym pomocy medycznej, w ramach świadczeń opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych.

Opaska bezpieczeństwa będzie połączona z usługą operatora pomocy – w przypadku trudnej sytuacji lub nagłego zagrożenia wciśnięcie guzika alarmowego, znajdującego się na opasce, umożliwia połączenie się ze stale gotową do interwencji centralą. Opaska pod względem funkcjonalności oraz dopasowania dla osób w wieku 65 lat i więcej powinna być jak najprostsza w obsłudze, np. posiadać maksymalnie jeden przycisk. Po odebraniu zgłoszenia dyspozytor (ratownik medyczny, opiekun medyczny, pielęgniarka) podejmuje decyzję o sposobie udzielenia pomocy seniorowi. W zależności od sytuacji może on zapewnić wsparcie emocjonalne przez telefon, poprosić o interwencję kogoś z jego najbliższego otoczenia (rodzinę, sąsiadów, opiekunów), poprosić o interwencję pracownika ośrodka pomocy społecznej/centrum usług społecznych (np. pracownika socjalnego czy opiekunkę środowiskową) lub wezwać służby ratunkowe.

REKRUTACJA

Rekrutacja prowadzona jest od 1 lipca 2025 r. w sposób ciągły. 

Rekrutacja prowadzona będzie zgodnie z zasadą równości szans, płci i niedyskryminacji, przy czym pierwszeństwo w naborze mają kandydaci, których udział w programie będzie odbywał się na zasadach kontynuacji uczestnictwa względem poprzedniego programu zakończonego w dniu 31.12.2024 r.

Osoby, które spełnią warunki programu zostanie zakwalifikowane do otrzymania opasek bezpieczeństwa, natomiast kolejne osoby zostaną wpisane na listę rezerwową.

Zgłoszenia do ww. Programu należy dokonać poprzez uzupełnienie i złożenie Karty zgłoszenia, którą można pobrać  w siedzibie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kcyni, ul. Libelta 28 – biuro podawcze, lub na stronie internetowej:

www.mgopskcynia.nbip.pl

Uczestnik Programu za usługę „opieki na odległość” nie ponosi odpłatności.

Szczegółowe informacje na temat realizacji Programu można uzyskać pod numerem
tel.  52 3847 678

Formularz zgłoszeniowy do Programu Korpus Wsparcia Seniorów na rok 2025 Moduł II (692,48 KB pdf)

Załącznik do Zarządzenia Nr 22[9].2025 z dnia 26 czerwca 2025 r. Kierownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kcyni

REGULAMIN REKRUTACJI I UDZIAŁU W PROGRAMIE „KORPUS WSPARCIA SENIORÓW” na rok 2025 – MODUŁ II realizowanego przez Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kcyni

§ 1. Informacje ogólne

Regulamin określa zasady rekrutacji i uczestnictwa w Programie „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2025 – Moduł II oraz prawa i obowiązki uczestników.

1. Celem programu jest zapewnienie możliwości bezpiecznego funkcjonowania seniorów w ich miejscu zamieszkania oraz poprawa bezpieczeństwa i możliwości samodzielnego funkcjonowania w miejscu zamieszkania dla 30 osób starszych poprzez zwiększenie dostępu do tzw. „opieki na odległość”.

2. Program realizowany jest przez Gminę Kcynia w imieniu której zadanie wykonuje Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kcyni, ul Libelta 28, 89-240 Kcynia.

3. Program finansowany jest ze środków rezerwy celowej budżetu państwa.

4. Program realizowany jest w okresie określonym w Uchwale Nr XII/82/2025 Rady Miejskiej w Kcyni z dnia 20 lutego 2025 r. w sprawie ustanowienia programu osłonowego pn. „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2025.

5. Wszystkie osoby biorące udział w zadaniu otrzymają bezpłatny dostęp do tzw. „opasek bezpieczeństwa” wraz z dostępem do usługi teleopieki.

§ 2. Definicje

Program – oznacza program pn. „Korpus Wsparcia Seniorów” finansowany z dotacji celowej budżetu państwa;

Realizator – Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kcyni, ul. Libelta 28; 89-240 Kcynia;

Wykonawca – firma wyłoniona w drodze zamówienia publicznego;

Biuro Rekrutacji – Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kcyni, ul. Libelta 28; 89-240 Kcynia – Biuro Podawcze;

Dokumenty zgłoszeniowe – niezbędne dokumenty umożliwiające zakwalifikowanie kandydata do programu tj. formularz zgłoszeniowy, oświadczenie o kwalifikowalności do zadania oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji i realizacji zadania;

Kandydat – osoba ubiegająca się o udział w programie;

Uczestnik – osoba zakwalifikowana do udziału w programie;

Teleopieka - system, który umożliwia codzienną, zdalną opiekę nad Uczestnikami projektu.

Opaska – tzw. „opaska bezpieczeństwa”, urządzenie do teleopieki w formie bransoletki na nadgarstek zapewniające łączność z Telecentrum.

Telecentrum – instytucja zapewniająca możliwość m.in. całodobowego przekazywania informacji o potrzebie wezwania pomocy, funkcjonująca 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

§ 3. Zakres wsparcia

1. Program zakłada zapewnienie 30 uczestnikom formy wsparcia, jaką jest usługa teleopieki wraz z zakupem tzw. „opaski bezpieczeństwa”.

2. Wsparcie o którym mowa w pkt 1, realizuje Wykonawca zadania, w szczególności poprzez:

a. przekazanie oraz podłączenie opaski do Telecentrum,

b. zapewnienie całodobowej łączności z Telecentrum, monitoring wskaźników mierzonych przez opaskę oraz rejestrację sygnałów alarmowych,

c. przyjmowanie zgłoszeń o nieprawidłowości działania opaski oraz odbiór uszkodzonej i dostawa nowej lub naprawionej opaski.

3. Opaska służy do natychmiastowego wezwania pomocy w przypadku zagrożenia życia, zdrowia lub bezpieczeństwa. Urządzenie łączy się w razie potrzeby z pracownikami Telecentrum, którzy udzielają adekwatnej do sytuacji oraz możliwości pomocy, w tym: m.in. informują osoby wskazane do kontaktu o potrzebie udzielenia pomocy, wzywają w razie potrzeby pogotowie lub służby ratunkowe.

4. Skorzystanie z tej formy pomocy i zastosowanie ww. opaski jest uzależnione od dostępu sygnału telefonii komórkowej w miejscu przebywania uczestnika. Opaska posiada indywidualny i niepowtarzalny numer i wyposażona jest w co najmniej trzy z następujących funkcji:

a. przyciski bezpieczeństwa – sygnał SOS,

b. detektor upadku,

c. czujnik zdjęcia opaski,

d. lokalizator GPS,

e. funkcje umożliwiające komunikowanie się z centrum obsługi i opiekunami,

f. funkcje monitorujące podstawowe czynności życiowe (puls i saturacja),

g. funkcje umożliwiające monitorowanie czasu realizowanej opieki przez osoby świadczące usługi opiekuńcze lub pomoc sąsiedzką.

5. Opaska będzie serwisowana przez Wykonawcę zadania.

6. Telecentrum funkcjonuje 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

7. Do zadań pracowników Telecentrum należy:

a. przyjmowanie zgłoszeń od Uczestników Projektu przychodzących na numer linii SOS na skutek naciśnięcia przez nich przycisku SOS,

b. ustalanie przyczyny użycia przycisku oraz niezwłocznego podejmowania skutecznych interwencji, adekwatnych do sytuacji np. nawiązanie kontaktu z Uczestnikiem Projektu,

c. powiadamianie upoważnionych osób z listy kontaktu oraz w razie konieczności powiadomienie odpowiednich służb ratunkowych celem udzielenia pomocy lub wsparcia Uczestnikowi Projektu;

d. telefoniczne nadzorowania przebiegu sytuacji od chwili uzyskania sygnału o uruchomieniu alarmu do przybycia wezwanych osób lub służb;

e. udzielanie odpowiedzi na zgłaszane pytania i uwagi dot. zakresu świadczonej Usługi Teleopieki lub działania sprzętu oraz wsparcia technicznego dla Uczestników Projektu.

8. W przypadku awarii opaski lub problemów technicznych związanych z użytkowaniem uczestnik informuje pomoc techniczną świadczoną przez Wykonawcę zadania w celu wymiany urządzenia lub jego naprawy.

§ 4. Warunki zakwalifikowania do udziału w programie

1. Uczestnikiem programu może zostać osoba, która spełnia następujące kryteria łącznie:

a. zamieszkuje na terenie gminy Kcynia,

b. jest osobą w wieku 60 lat i więcej, mającą problem z samodzielnym funkcjonowaniem ze względu na stan zdrowia, prowadzącą samodzielne gospodarstwo domowe lub mieszkającą z osobami bliskimi, które nie są w stanie jej zapewnić wystarczającego wsparcia,

c. wyrazi zgodę na udział w Programie i na przetwarzanie danych osobowych niezbędnych podczas procesu rekrutacji i realizacji programu,

d. zobowiąże się do przestrzegania niniejszego Regulaminu.

2. Realizator zastrzega możliwość odmowy udziału w zadaniu na każdym jego etapie osobom, których sytuacja życiowa, zdrowotna, prawna nie pozwala na skorzystanie z oferowanego wsparcia.

§ 5. Ogólne zasady i warunki rekrutacji

1. Rekrutacja prowadzona będzie zgodnie z zasadą równości szans, płci i niedyskryminacji, przy czym pierwszeństwo w naborze mają kandydaci, których udział w programie będzie odbywał się na zasadach kontynuacji uczestnictwa względem poprzedniego programu zakończonego w dniu 31.12.2024 r.

2. Rekrutacja będzie prowadzona od 01.07.2025 r. w sposób ciągły.

3. Po wyczerpaniu ilości miejsc (liczy się data i godzina wpływu), zostanie utworzona lista rezerwowa dla kandydatów.

4. Za rekrutację uczestników odpowiedzialny jest pracownik Realizatora.

5. Warunkiem uczestnictwa w procesie rekrutacji jest zgłoszenie się do udziału w Programie poprzez złożenie w siedzibie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kcyni formularza zgłoszeniowego zgodnie ze wzorem zawartym w załączniku do niniejszego regulaminu.

Formularz zgłoszeniowy można przesłać na wyżej wskazany adres pocztą tradycyjną (liczy się data wpływu do siedziby Realizatora).

6. Pracownik Realizatora przeprowadza weryfikację formalną danych zgłoszonego kandydata, w szczególności, czy spełnia kryteria określone w § 4 oraz przekazuje niezbędne dane do Wykonawcy programu.

7. W przypadku stwierdzenia, że Kandydat nie spełnia kryteriów, realizator informuje go telefonicznie o braku możliwości udziału w programie. W przypadku trzech bezskutecznych prób kontaktu dalsze powiadomienia nie będą dokonywane.

8. Pracownik Realizatora sporządza listę Kandydatów wg kolejności zgłoszeń zakwalifikowanych do udziału w programie. Informacja na temat zakwalifikowania się do zadania będzie przekazana Kandydatowi lub osobie upoważnionej telefonicznie. W przypadku min. trzech bezskutecznych prób kontaktu telefonicznego, osoba ta nie ma zagwarantowanego udziału w zadaniu i zostaje przesunięta do alfabetycznej listy rezerwowej.

9. Lista Uczestników zakwalifikowanych do udziału w programie zostanie udostępniona Wykonawcy zadania.

10. Kandydatom nie przysługuje prawo odwołania się od wyników rekrutacji.

§ 6. Umowa na świadczenie usług teleopiekuńczych

1. Umowę na świadczenie usług teleopiekuńczych wraz z zakupem opaski sporządza i podpisuje Realizator z Wykonawcą zadania.

2. Realizator prowadzi rejestr aktywnych opasek.

3. Wykonawca wyposaża Uczestników zgłoszonych przez pracownika Realizatora programu w opaski oraz dokonuje instruktażu użytkowania.

§ 7. Zobowiązania Uczestnika projektu

1. Uczestnik, któremu wydano opaskę jest jedynym dysponentem urządzenia. Nie może odstępować urządzenia osobie trzeciej.

2. Za dzień rozpoczęcia udziału w programie przyjmuje się datę otrzymania formy wsparcia w postaci aktywacji usługi.

3. Uczestnik jest zobowiązany do przekazania Telecentrum informacji niezbędnych do realizacji usługi a określonych przez Wykonawcę usługi.

4. Udział w projekcie może trwać maksymalnie do 31.12.2025 r., zastrzeżeniem ust. 13.

5. Uczestnicy zadania zobowiązani są do zgłaszania Realizatorowi:

1) każdorazowego powiadamiania o zmianie danych osobowych przekazanych podczas procesu rekrutacji,

2) bieżącego informowania o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić dalszy udział w zadaniu.

6. Uczestnik ponosi odpowiedzialność za nieuzasadnione wezwanie służb ratunkowych: Pogotowia Ratunkowego, Policji, Straży Miejskiej, Straży Pożarnej, które nastąpiłoby w wyniku celowego niezasadnego naciśnięcia przez Uczestnika Projektu przycisku SOS lub zadziałania czujnika upadku i celowego braku współpracy z Telecentrum.

7. Zakończenie uczestnictwa w programie następuje z chwilą:

1) zaprzestania świadczenia usług przez Wykonawcę, wskutek zakończenia umowy między Wykonawcą a Realizatorem tj. 31.12.2025 r.,

2) skreślenia z listy Uczestnika w związku z:

a) rezygnacją Uczestnika,

b) znacznym pogorszeniem stanu zdrowia Uczestnika uniemożliwiającym dalsze korzystanie z usługi,

c) brakiem możliwości świadczenia usług z przyczyn niezależnych od Realizatora lub Wykonawcy.

8. Uczestnik zostaje poinformowany telefonicznie o zamiarze skreślenia osoby z listy Uczestników projektu.

9. Uczestnik zgłasza pisemnie lub telefonicznie do Realizatora chęć rezygnacji z uczestnictwa w projekcie. Rezygnacja winna zawierać następujące informacje: imię i nazwisko Uczestnika, datę rezygnacji, powód rezygnacji.

10. W przypadku rezygnacji lub skreślenia z listy Uczestnika przed zakończeniem zadania, Uczestnik ma obowiązek zwrócić opaskę do Realizatora w ciągu 7 dni od dnia rezygnacji lub przekazania informacji o skreśleniu z listy Uczestników.

11. Po zakończeniu zadania w związku z upływem czasu na który umowa została zawarta lub w związku z niewłaściwym użytkowaniem, Uczestnik ma obowiązek zwrotu opaski Realizatorowi.

12. Uczestnik ponosi koszty naprawy urządzenia w wypadku użytkowania go niezgodnie z przeznaczeniem.

13. Dodatkowy okres świadczenia usługi bez ponoszenia opłat może zostać wydłużony w przypadku porozumienia się w tym przedmiocie pomiędzy Realizatorem a Wykonawcą oraz wyrażenia w tym zakresie chęci przez Uczestnika.

14. W przypadku braku możliwości kontynuowania programu, po zakończeniu jego realizacji uczestnik ma prawo użytkowania opaski na zasadach ustalonych z Realizatorem, jeśli wyraża chęć do uiszczania opłat abonamentowych za usługę teleopieki we własnym zakresie oraz na warunkach przewidzianych przez Wykonawcę.

§ 8. Postanowienia końcowe

1. Uczestnik zadania jest zobowiązany do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.

2. Regulamin dostępny jest Biurze Rekrutacji i na stronie http://www.mgopskcynia.nbip.pl

3. Realizator zadania zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w Regulaminie oraz składania odpowiednich oświadczeń przez uczestnika projektu lub osobę wskazaną jako opiekuna uczestnika projektu. Informacje o ewentualnych zmianach zostaną zamieszczone na stronie internetowej realizatora projektu. 

powrót do kategorii
Poprzedni Następny

Dodaj komentarz

Spodobała Ci się informacja? Zostaw nam swoją opinię
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!
Twoja ocena
Ocena (0/5)

Pozostałe
aktualności

Włącz powiadomienia WebPush
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.